Ursynów. Zdrój i sklep bezglutenowy – wycieczka

Czasoprzewodnik-33-lata-na-Ursynowie_Maciej-Mazur

Pamiętacie  Alternatywy 4? Dzisiejszy Ursynów, a w każdym razie jego fragment, który zwiedzałam wczoraj, w niewielkim stopniu przypomina ten z serialu Barei.

Brrr. Tuż za nim stoją peerelowskie bloki i dwupiętrowe, kolorowe bloczki ze skośnymi dachami (z lat 90?).

Brrr. Tuż za tym „cudem” stoją peerelowskie bloki i dwupiętrowe, kolorowe bloczki ze skośnymi dachami (z lat 90?).

Wycieczkę na Ursynów zaplanowałam mniej więcej rok temu. Zainspirował mnie Czasoprzewodnik 33 lata na Ursynowie Macieja Mazura (polecam!). Jednak mimo wygodnego dojazdu metrem jakoś nie mogłam się tam wybrać. W końcu zmotywował mnie głód, a raczej łakomstwo – skończył mi się zapas najbardziej zjadliwego chlebka bezglutenowego. Kiedy straciłam nadzieję na zakup produktu w pobliżu domu lub pracy*, a internetowa przesyłka wciąż była w drodze, postanowiłam wybrać się do sklepu bezglutenowego na Ursynowie i przy okazji zwiedzić okolicę.

Na Ursynowie książki w cenie. Na prawo księgarnia, na lewo księgarnia...

Ursynów – dzielnica inteligencji. Na prawo księgarnia, na lewo księgarnia…

Wycieczka była udana. Dzięki słynnej już, oryginalnej ursynowskiej numeracji ulic i domów do sklepu trafiłam mniej więcej po godzinie krążenia po okolicy. Dzięki temu poznałam osiedle  jak własną kieszeń. Ponieważ podczas gdy ja błąkałam się po „Natolinie Zdroju” ktoś wykupił ostatnie opakowanie bezglutenowego Królewskiego, po wyjściu ze sklepu postanowiłam poszukać chleba gdzie indziej. Jak się pewnie domyślacie nigdzie go nie znalazłam, ale za to zwiedziłam kawał kultowego blokowiska. Nie jest tak ładne jak Milanówek, czy Komorów, ale kto wie, czy nie ciekawsze. Sprawdźcie sami. Najlepiej po lekturze Czasoprzewodnika.

Zdrój Natolin. Natolin Zdrój.

Zdrój Natolin. Natolin Zdrój.

Wiejska kapliczka? Warszawska kapliczka?

Wiejska kapliczka? Warszawska kapliczka?

Stół do gry w kapsle. (Akcesoria do gry przygotowane na ziemi)

Stół do gry w kapsle. Akcesoria do gry przygotowane na ziemi.

7,72... ursynowska numeracja.

7,72… ursynowska numeracja.

Klomb z epoki "Alternatywy 4"?

Klomb z epoki „Alternatywy 4”?

*Sklepy, w których prosiliśmy o sprowadzenie ulubionego chleba, odmówiły. Pracownik Almy po rozmowie z kierowniczką przekazał, że „nie ma mowy, bo to producent powinien zabiegać, żeby zechcieli coś wprowadzić do oferty”. Okazuje się, że prośby i potrzeby klientów luksusowy supermarket ma w głębokim poważaniu. No cóż, chciałam zostać stałą klientką, ale skoro mnie nie chcą…

