Darmowe Narodowe

mn 001

Byliście już w Galerii Sztuki XX i XXI wieku w Muzeum Narodowym w Warszawie? Jeśli nie, lećcie szybko (we wtorki wstęp wolny na wystawy stałe)! Wystawa się zapewne za szybko nie zmieni, ale niedługo może przestać oddziaływać tak silnie.

Nie, nie dlatego, że opatrzą się dzieła ukrywane do tej pory w piwnicach. Zresztą wiele
z nich i tak pewnie znacie (chociażby z albumów, czy internetu). Najważniejsze, że tylko teraz, możecie naprawdę poczuć sztukę! Albo przynajmniej odnieść takie wrażenie. Po niedawnym remoncie, w salach wystawowych tak intensywnie pachnie farbą, że od razu zaczęłam „czuć” obrazy. Mimo, że to nie one wydzielały aromat, od razu ogarnęła mnie atmosfera pracowni malarskiej.

Wyjątkowe wrażenie bliskości sztuki. Wprawdzie nie zrozumiałam więcej, niż zazwyczaj, a obrazy które do tej pory uważałam za brzydkie, wciąż takie dla mnie były, podobnie jak te, które chciałabym powiesić w domu, niezmiennie zachwycały. Cieszę się jednak, że postawiłam wczoraj na kulturę. Przeżyłam coś wyjątkowego, co i Wam polecam!

ODCIENIE WSPÓŁGRAJĄ

Odcienie współgrają

SASNAL "BAJERUJE"

a Sasnal „bajeruje”.

PS. Wiecie może, dlaczego w Muzeum Narodowym są dwa sklepy (przy czym w kiosku na dole dostępna jest tylko część asortymentu)?

