Wartości Kolei Mazowieckich

Wbrew pozorom, nie zależało mi na uwiecznieniu brudu, ale barw Kolei Mazowieckich. Dopiero po zgraniu zdjęcia zobaczyłam co wyszło...

Wbrew pozorom, nie zależało mi na uwiecznieniu brudu, ale barw Kolei Mazowieckich. Dopiero po zgraniu zdjęcia zobaczyłam co wyszło…

Jakie jest motto Kolei Mazowieckich? Nie wiem, ale obstawiam, że
„wierz w siebie i w drugiego człowieka”. Planujesz podróż pociągiem? Przeczytaj koniecznie!

Święta sprzyjają wieczornym powrotom do domu. O tej porze pociągi jeżdżą dość rzadko. Przezorny pasażer sprawdza zatem wcześniej połączenia np. w jakdojade.pl
(wie z doświadczenia, że np. pociągi odjeżdżające po 22:30 nie zatrzymują się na wszystkich dworcach). Wybiera pasujący pociąg np. do Skierniewic i jedzie na dworzec Warszawa Śródmieście, z którego pociąg odjeżdża.

A tu niespodzianka – pasażerowie oczekujący na ten i inne pociągi „proszeni są
o przejście na Dworzec Warszawa Centralna”, bowiem „w dniu dzisiejszym pociąg […] odjedzie […] z pominięciem dworców Warszawa Stadion, Warszawa Powiśle, Warszawa Śródmieście i Warszawa Ochota”.

Objuczeni pasażerowie lecą więc ze swoimi torbami, dziećmi pod pachą, wózkami czy kulami inwalidzkimi po kolejnych schodach, licząc że pociąg na Centralnym zatrzyma się blisko wylotu przejścia ze Śródmieścia, dzięki czemu zdążą, zanim wyzioną ducha. Zatrzymuje się daleko. Ale i tak mają szczęście. O przejście na Dworzec Warszawa Centralna KM proszą również oczekujących np. na Stadionie*. To się nazywa wiara
w człowieka!

* przed świętami postanowiłam wrócić do domu z Dworca Warszawa Stadion, gdzie nie tylko poproszono mnie o „przejście” na Centralny, ale i kompletnie skołowano błędami na wyświetlaczu – nowoczesne wyświetlacze zapowiadały KM do Radomia, podjechała SKM na Lotnisko itp… Myślałam, że to z powodu sporych mrozów, ale wczoraj było ciepło…

