Dizajn w Społem-ie

Społem

Dobrze zaprojektowane przedmioty można znaleźć w każdym sklepie. Nie wierzycie?

Nie ma reguły. Albo przeciwnie. Nie wierzyłam, kiedy mój ukochany wygrzebywał genialną koszulę w najgorszym i najtańszym lumpeksie, do którego sama w życiu bym nie weszła. Osłupiałam, kiedy patrzyłam, jak 3-latka bawi się tanią chińszczyzną (trudno nawet nazwać tę zabawkę), a nie drogimi markowymi lalkami. Już się nie dziwię, że w poczciwych Społem-ach można znaleźć genialne rzeczy na prezent.

W Społem-ach roi się od kiczu. I dobrze! Kiczem można się znakomicie bawić. Wolałabym dostać paskudny samoprzylepny wieszaczek ze Społem-u – czarną stopę, niż chińską, fajansową filiżankę, krzywo oklejoną kalkomanią z kwiatkami, ze sklepu z prezentami. Dlaczego? Wieszaczek, jest wyprodukowany w pobliskim Nadarzynie. Wieszaczek jest tak absurdalny (stopa ma jeszcze kieszonkę), że aż komiczny. Poza tym, wieszaczek kosztuje 1,10 zł, więc nie wściekałabym się przynajmniej, że ktoś wydał pieniądze na jakieś paskudztwo, którego nie potrzebuję. Od tej złotówki raczej przesadnie nie zbiednieje.

Samoprzylepne wieszaczki. Cena: 1,10 zł. Myślę, że pasowałyby do niejednego wnętrza urządzonego w modnym konceptstorze.

Samoprzylepne wieszaczki. Myślę, że pasowałyby do niejednego wnętrza, urządzonego w modnym konceptstorze.

Praktycznie w każdym Społem-ie można jednak znaleźć też naprawdę ładną rzecz. IKEA ma w ofercie wazony przypominające dawne emaliowane bańki/kanki na mleko. Oczywiście produkuje je w Chinach. Kto nie lubi chińskich imitacji, przy odrobinie szczęścia, w Społem-ie możne kupić produkowane w Polsce, prawdziwe kanki. Mnie jakiś czas temu zachwyciła bladoróżowo-biała. Była trochę droższa niż ikeowa, ale o niebo fajniejsza!

Kanki na mleko ze Społem-u utrzymane były w tej samej stylistyce, co kafejnik.

Kanki na mleko ze Społem-u utrzymane były w tej samej stylistyce, co kafejnik.

Co jeszcze można znaleźć w Społem-ach? Ha! Chyba nie chcesz iść na łatwiznę? Sam możesz odkryć prawdziwe perełki. Ja już swoje mam.

Patriotyczna szczoteczka. Te kolory, ten blask! Ma chyba jakieś wspólne geny ze Stadionem Narodowym w Warszawie.

Patriotyczna szczoteczka. Te kolory, ten blask! Ma chyba jakieś wspólne geny ze Stadionem Narodowym w Warszawie.

