ComingOut na Pradze

ComingOut

Z myślą o Was znowu poszłam na wystawę. Tym razem na ComingOut – najlepsze dyplomy ASP w Warszawie. Możecie ją zobaczyć za darmo, w budynku Sinfonii Varsovii przy Grochowskiej 272.

Czy warto?

Zawsze warto pojechać na Pragę 😉

Poza tym to pewnie ostatnia szansa, żeby zobaczyć siedzibę SV przed remontem. Muszę przyznać, że pooklejane taśmami wnętrze, wygląda jak jeden wielki eksponat. Fakt, że to wtórne (znamy niebieską linię na wysokości metra trzydziestu w pracowni Krasińskiego), ale efektowne.

Jak dyplomy? Różnie. Miałam szczęście trafić na specjalistkę objaśniającą rodzinie i/lub znajomym tajniki techniki i technologii XVII-wiecznego malarstwa holenderskiego i flamandzkiego na podłożach drewnianych oraz ich zastosowanie w kopii obrazu Pietera Nasona „Portret młodego mężczyzny” oraz rekonstrukcji zaginionej ramy, czyli dyplom Mateusza Jasińskiego. Podłączyłam się i zaciekawiłam. Gdybym jednak weszła do pomieszczenia sama, bez siły fachowej, najprawdopodobniej opuściłabym je znacznie szybciej i nie zainteresowałabym się bliżej pracą.

Spodobało mi się opracowanie graficzne Buszującego w zbożu (dyplom Magdy Grabowskiej). Nie chciałabym raczej czytać książki w tej wersji, ale mieć jako dodatkowe wydanie byłoby fajnie. Chętnie zobaczyłabym też jej ilustracje w książkach dla dzieci – Zwierzęta z głowy do mnie przemówiły.

Nie obraziłabym się też, gdyby mój pracodawca zafundował Molekule Magdaleny Karasińskiej.

Na koniec wypróbowałam fotele/krzesła Jakuba Sobiepanka.* Całkiem wygodne. Może poza tym najbardziej kanciastym. Jak dla mnie, nie gorsze od tych, które usilnie promują czasopisma wnętrzarskie (już wkrótce, specjalnie dla Was tekst na ten temat!). Gdybym miała miejsce i wolne fundusze, chętnie bym sobie sprawiła ten ze sklejki.

A inne prace? Jedne lepsze, inne gorsze. Zobaczcie sami! Macie czas do 2 grudnia.

* w tekście Errata ważne informacje uzupełniające!

